Ahogy beállt a hideg idő, a Trabim is elkezdett fura lenni. Az első hideg indításnál az alapjárat még jó volt, de utána már melegen is elment, amitől a kocsi folyton lefulladt. Így pedig elég nehézkessé vált a közlekedés a Főváros útjain, a - valamiért - megemelkedett fogyasztásról már nem is beszélve.
Mivel Józsi barátom egyszer már tökéletesen megjavította a kuplungomat, ezért nem is volt kérdéses, hogy hová viszem a kocsit szervizelni. Épp Karácsony előtt négy nappal állítottam be hozzá, de hál' égnek 23-án készen is volt vele.
Hogy mi volt a probléma? Az a fránya mágnesszelep ment benne tönkre, így cserélni kellett. Viszont a jobb első futómű felőli kopogással és a tökéletlen úttartással is kellett már valamit kezdeni, ezért további javítások is szükségessé váltak. Alább képekben mutatom:
Első kerekek és fék nélkül
A Trabim olyan tüneteket produkált menet közben, hogy kanyarodásnál folyton-folyvást ki akart sodródni az útról, Amit elég nehéz volt korrigálni. Ez volt a baja:
Ilyen állapotban volt mindkét csapágy az első kerekeknél
A csapágyak olyan rossz állapotban voltak, hogy ettől a kerék a kanyarban megbillent, húzva maga után a kocsit is. A csapágygolyók rendesen mélyedést martak a csapágyház falába, amit a képen is jól látni. Lötyögött az egész, igazi életveszélyt okozva ezzel.
Az új csapágy préseléssel került a helyére
Már csak bele kell nyomni
És amikor a helyére került
Ezután jött a tárcsa és a fékbetét cseréje. Már ideje volt, mert alig volt fékem az utóbbi időkben. Így nézett ki a régi tárcsa levétel után:
Kopott és rozsdás
És így nézett ki a fékbetét, amely elvileg a tárcsát szorította:
Kopott és repedt fékbetét
Miután a kerékfelfüggesztés (vagy mi) a helyére került, jöhetett a fék felszerelése is:
Jó lett volna ezt is lecsiszolni, lemarni és lefesteni,
de sajnos erre aznap nem maradt idő, se kapacitás
És felkerült az új tárcsa
Józsi méretre reszeli a fékbetéteket, hogy pontosan illeszkedjenek
Felkerült az egyik pofa...
...majd a másik is
A féknyereg felrakása után új fékolajcső is került a rendszerre
A munka nagyjából ennyi volt, de ezzel szinte elment az egész nap. Józsi és a segítőtársa este 8-kor tették le a szerszámokat. A végösszeg ekképpen alakult:
Mágnesszelep: 3000 Ft
Visszafolyó cső a kiegyenlítőtartályhoz: 1500 Ft
Kerékagycsapágy (2db): 7000 Ft
Kerékagy: 3000 Ft
Féktárcsa (2db): 15.000 Ft
Fékbetét garnitúra: 2400 Ft
Rezgéscsillapító (8db): 1360 Ft
Első gumifékcső (2db): 3000 Ft
Féltengelycsukló: 3000 Ft
Összesen: 39.260 Ft
+ munkadíj: 20.000 Ft
A Trabim azóta hangtalanul suhan, és a lejtőkön is egyenletesen gyorsul üres sebességfokozatban (míg korábban nyikorogva lassult a rossz csapágy súrlódása miatt). Emellett az úttartása is kitűnő lett.
Köszi Józsi! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése