Miután az első fékrendszert felújíttattam, boldogan jártam-keltem a kis Trabimmal. Idő közben eladtam a házamat és elköltöztem 60 kilométerrel odébb. A költözést is egyedül bonyolítottam le, mintegy harmincszor fordulva a cuccaimmal.
Épp, hogy a hátam mögött hagytam a korábbi lakhelyem, amikor a főfékmunkahenger tönkrement, ezzel legyengítve a féket. Az első fékköröm egyáltalán nem működött, a hátsó fékem pedig olyannyira el volt kopva, hogy szinte alig fogott valamit. Gyakorlatilag padlólemezig kellett nyomnom a pedált, hogy nagy nehezen, 40 km/óráról meg tudjak állni, kb. 100 méteres távolságon belül. Mivel nem volt pénzem az autó javítására, ezért az átlagsebességem 30-40 kilométer között mozgott, és kénytelen voltam 100-200 méteres követési távolságot tartani az előttem haladó mögött.
Költözés alatt
Így jártam hónapokon át, mígnem a kocsi elkezdett furán járni; egyszer hol balra, máskor hol jobbra akart kicsúszni az útról, s néha égett gumiszagot is érezni lehetett az utastérben.
Amikor körbejártam a kocsit, meglepődve tapasztaltam, hogy a bal hátsó kerekem ferdén áll a helyén, majd amikor bepillantottam a kocsi alá, látom, hogy a lengőkarom leszakadt.
A megdőlt kerék...
...és a leszakadt lengőkar
(csak egy vékonyka, elnyíródott fémdarab tartotta a helyén)
Ennek fele sem tréfa - gondoltam. Rögtön felhívtam a szerelőmet, hogy időpontot kérjek az operációhoz.
Az autót el is vittem, ahol három napon át dolgoztak rajta. Mivel nem lehettem jelen a műtétnél az egyéb elfoglaltságaim miatt, ezért sajnos képeket nem tudok feltenni.
Végül több dolgot is javítani kellett; íme a teljes lista:
- Féktisztító, 2db: 1800 Ft
- Féknyereg (bontott): 4000 Ft
- Féltengely gumi, 2db: 1200 Ft
- Főfékhenger (Ford): 14500 Ft
- Réz fékcső: 1950 Ft
- Hátsó fékmunkahenger, 2db: 5900 Ft
- Fékpofa garnitúra: 2000 Ft
- Gumifékcső, 2db: 1500 Ft
- Kézifék bowden, 2db (bontott): 2000 Ft
- Hátsó lengőkar: 7000 Ft
- Motorolaj: 7200 Ft
- Olajszűrő: 1780 Ft
- Levegőszűrő: 780 Ft
- Fékolajtartály: 1000 Ft
- Kerékagyanya, 3db: 1500 Ft
- Fékdob szabályozás, 2db: 2000 Ft
- Váltóolaj, 1 liter: 3200 Ft
+ a munkadíj: 30.000 Ft
Összesen: 89.410 Ft
A hátsó lengőkar bontás után
A motorolajamat már ideje volt kicserélni, mert több, mint húszezer kilométert tettem a gépbe a legutóbbi olajcsere óta. Ezzel együtt új légszűrő és új váltóolaj is került a kocsiba.
A szerelő emellett megjavította a teleszkópom felfogatását is, amit nem számolt fel:
Az új rugós akármi
(korábban sima anya és csavar volt ott, ami folyton elnyíródott és szétment)
Az összes régi anyát újra cserélte
Közel kilencvenezer forint nem kevés pénz, de ezzel a javítással végül is újabb tíz vagy húsz évet fog kibírni a kocsim - elvileg.
Ami hátravan még a felújításból, az egy fényezés, valamint a kocsi aljának lakatolása. Sajnos nincs rá pénzem, ezért ezt is addig halogatom, amíg csak lehet. Egy új hűtőt is be kell szereznem, mert ereszti a vizet.
Egyelőre ennyi...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése