Budapest történelme

2015. február 19., csütörtök

Biztonsági öv

A négyütemű Trabantba gyárilag nem szereltek be hátsó biztonsági övet, viszont annak a helyét kialakították, ezért aki szerette volna magát hátul is "biztonságban tudni", annak extraként külön kellett megrendelnie azt. 

Mivel a Trabant Klub már hosszabban cikkezett a témáról, ezért magam nem bonyolódom bele az öv-mizériába, viszont megmutatom, hogy én hogyan és hová tettem be a hátsó biztonsági övet.

Antal Dani barátom Biatorbágyon elbontott egy jó állapotú Trabantot, amiből tök véletlenül előkerült egy-egy hátsó biztonsági öv is. Pedig eredetileg nem is az övek miatt mentem el hozzá, hanem csak úgy körbenézni, mi az ami menthető. Amire szükségem lett volna, azt nem találtam, viszont belebotlottam a hátsó biztonsági övekbe, amelyeket viszont már hosszú hónapokkal ezelőtt próbáltam meg felkutatni valahogy.

Az öv egyik felfogatási pontja (kombi esetében) közvetlen a hátsó ajtó mellett található: tulajdonképpen egy lyuk, amibe egy anya van behegesztve. Ebbe megy bele egy 17-es fejméretű csavar. Gyárilag e csavar nincs benne (ahogy ugye az öv sem), hanem egy kitekerhető műanyag kupakkal fedték el - gondolom a szennyeződések kizárása miatt.

A hátsó felfogatási pont kintről

A hátsó felfogatási pont bentről

A foglalatot (amibe a csatok belemennek) a hátsó ülés alsó és felső része közé, a padlóba kell csavarozni. Ez a csavar hosszabb, mint az oszlopba való csavarok, mert nem egy, hanem két foglalatot kell átérnie:

A kép a hátradöntött üléstámlán guggolva készült fenti nézetből

Az öv a felszerelése után

A behelyezett gyerekülés bekötve

Sajnos a gyári biztonsági övvel kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak: 

Egyrészt az öv feszességének állítása elég körülményes, és az egész öv-konstrukció elavult. A csat működik, azzal semmi baj, hanem az öv megfeszítésének technológiáját bonyolították túl - szerintem. Erről nemsokára mellékelek is egy képet. 

Másrészt az öv hossza kicsinek tűnik. Nem tudom más gyerekülések mekkorák, de van egy olyan érzésem, hogy az újabb ülések a miénknél is nagyobbak. Az öv alsó részét alig-alig tudtam az öv alá szorítani, a felső része pedig már nem is fogott semmit. Persze az is lehet, hogy a felső rész azért nem passzol az üléshez, mert ez a fajta öv eredendően a nagyobb gyerekeknek szánt ülésekhez való. Azokban ugyanis a gyerekek ülnek, míg a miénkben a baba fekszik.

Az első próbaút alkalmával tulajdonképpen megfelelően sikerült a gyerekülést a helyére rögzíteni: az ülést úgy megfogta az öv, hogy az rángatásra se mozdult ki a helyéről. Viszont tartok tőle, hogy egy nagyobb babánál az öv már túlságosan szorítana, mert a baba egész egyszerűen már nem férne el az öv alatt. Az én lányom még csupán 6 hónapos, de télikabátban már így is szorosnak találtam a lefogatást.

Amint utánajártam az univerzális övek tulajdonságainak, megosztom a tapasztalataimat az oldalon...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése