Budapest történelme

2015. február 10., kedd

Szivargyújtó

Régi terveim közt szerepelt egy szivargyújtó beszerelése a kocsiba, amelynek az ideje egyik nap váratlanul el is jött. Úgy alakult, hogy épp ráértem én is és a szerelő is, ezért kaptam magam és átruccantam Szentendrére, ahol a szaki készségesen állt a rendelkezésemre. Őt egy falumbéli ismerősöm ajánlotta, mint megbízható és reális áron dolgozó szakember.

A szivargyújtó egyébként azért kellett, hogy hosszabb túrák alkalmával valamivel tölteni tudjam a navigációmat és a telefonomat, de alkalomadtán akár egy laptop vagy egy zenedoboz is ráköthető, ha a helyzet úgy kívánja.

Emellett még egy autósmagnót is szerettem volna beköttetni vele, de az olyan régi szerkezet volt, hogy nem tudott hozzá csatlakozót adni. Helyette viszont megjavította a motortér világítását, amely azért nem működött idáig, mert a vezeték biztosítéka kiégett, valamint nem volt a "test" behúzva. 

Motortér világítás és helyzetjelző fények

Az őskori lámpa, mely úgy ragyog, mint égen a csillag

Szerettem volna megnézetni vele a hátsóablak fűtést is (mert az sem működik), de sajnos erre már nem maradt ideje, mert kezdett későre járni. Azért a generátort bemérte, ami - elmondása szerint - kezd haldoklani, és mielőbb javításra szorul. Állítólag ha nem jó, akkor kiégetheti az izzókat, tönkreteheti az akkut, stb. A generátor hibájára utalt az a jel is, hogy alapjáraton a falra vetődött fény kissé remegett, vagyis nem kapott állandó és egyenletes feszültséget.

Épp ezért felírtam az elvégzendő feladatok közé a generátor javítását is. Jobb észben tartani, mielőtt meglepetés éri az embert, nem igaz?

A műszerfal és a szivargyújtó fénye

Ezután hazamentem, s út közben leteszteltem a frissen beszerelt lámpáimat (erről a Lámpacsere bejegyzés alatt, a "Frissítés 3" résznél írok pár sort).







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése