Mindig is kíváncsi voltam rá, vajon mennyit is fogyaszthat a Trabim. Ennek mértéke ugyanis utalhat a motor rejtett hibáira, így kézenfekvő volt, hogy mielőbb megmérjem, mennyi is az annyi. És természetesen az sem egy utolsó szempont, hogy feleslegesen ne költsem benzinre a pénzem, ha mondjuk a túlzott fogyasztás csökkentése orvosolható pár apró beállítással.
Szóval, mennyit is fogyaszt egy Trabant?
A Trabant 1.1 szerelési kézikönyv 60 km/h -nál 4,4 litert, 90 km/h -nál 5,9 litert ír. Jelentős az eltérés, és mivel én így is meg úgy is viszonylag sokat vezetek, ezért még behatárolni sem tudom, mennyit ehet a "kicsikém". Több helyen olvastam azt, hogy jó beállítással 5-6 litertől nem fogyaszt többet, de olyanokat is írtak, hogy 8-9 liter az autó fogyasztása, amit azért soknak vélek. Vagy lehet, hogy ezek a túlfogyasztott Trabantok már széthajtott példányok, s ezért ennyi a fogyasztásuk?
De nézzük is tovább...
A Totalcar Autódoktor rovatának "10 litert eszik a Trabantom" című cikkében már gyanítani lehet, hogy a karburátoron múlik a fogyasztás mértéke, de a hozzászólásokat böngészve valaki megemlíti a sorok között, hogy az automata szívató elállítódása is szokott túlzott mértékű fogyasztást eredményezni ("Bimetálos és elég szar beállítani"). És ez utóbbiban lehet valami, mert a Trabant 1.1-es automata szívatója köztudottan szarakodni szokott.
Más cikket nem találtam a témában, ezért eljött az a pillanat, amikor le kell mérnem a kocsim fogyasztását. De hogy lehet egy autó fogyasztását lemérni?
Egész egyszerű: miután a kocsit teletankolom, le kell nullázni a kilométerszámlálót, majd 100 kilométer megtétele után ismét tele kell tankolni az autót. Ebben az esetben nem számít, hogy van-e még benzin a tankban, hiszen a másodikként töltött mennyiség mutatja meg a kocsi fogyasztását - ennyi fogyott le a benzintartályból az elmúlt 100 kilométer alatt.
Így is tettem: nálam a fogyasztás 11 literre jött ki:
A fogyasztás egy 1.1-es Trabanthoz képest borzalmasan sok, és még az sem nyújt vigaszt, hogy 107 kilométert tettem meg igazából 100 helyett, mert a századik kilométernél még nem találtam benzinkutat. Tehát a hivatalos eredmény 107 kilométeren 11,25 liter benzin.
Borzalmas és lehangoló...
Az elkövetkezendő időkben tehát ki kell pucolnom a karburátort, valamint be kell állítanom a gyújtást és az automata szívatót is. Mivel az AC-pumpa alatt folyamatosan nedves és csillogó folyadékot látok, ezért gyanítható az is, hogy ez a szerkezet ereszt valahol. Lehetséges, hogy csupán az AC-pumpát kell felújítanom?
Frissítés:
Néhány nap múlva a régi AC-pumpát lecseréltem egy újra (lásd: AC-pumpa csere), de az ezt megelőző napon felújíttattam még a generátort is (lásd: Generátor felújítás). E munkálatokkal együtt a hidegindítás tökéletes lett, valamint a motor is pörgősebbé és biztosabbá vált.
Sajnos a századik kilométernél nem találtam benzinkutat, így 160 kilométer megtétele után tudtam a kocsit ismét teletankolni. Ha nem is a 100 kilométeres fogyasztást sikerült lemérnem, azért a végeredmény megnyugtató volt: mindössze 11,6 liter benzin került a tankba, vagyis a fogyasztás lényegesen esett. Ha ugyanis a fogyasztás nem javult volna és dupla annyit megyek, mint korábban (azaz 214 kilométert), akkor a benzinből 12,5 litert kellett volna beletöltenem a kocsiba. De mivel a fogyasztásom visszaállt a régi kerékvágásba, ezért a 11 liter már nem 107 kilométerre volt elegendő, hanem 160-ra.
Az AC-pumpa lecserélése előtt 35 kilométert mentem, míg a csere után 125-öt. Arányaiban tehát ebből áll össze a 11,5 literes fogyasztás.
A tankolás után ismét lenulláztam a kilométer számlálót, így a tényleges fogyasztás már teljes egészében az új AC-pumpa üzemelése mellett lesz lemérve.
Folyt.köv.!
Más cikket nem találtam a témában, ezért eljött az a pillanat, amikor le kell mérnem a kocsim fogyasztását. De hogy lehet egy autó fogyasztását lemérni?
Egész egyszerű: miután a kocsit teletankolom, le kell nullázni a kilométerszámlálót, majd 100 kilométer megtétele után ismét tele kell tankolni az autót. Ebben az esetben nem számít, hogy van-e még benzin a tankban, hiszen a másodikként töltött mennyiség mutatja meg a kocsi fogyasztását - ennyi fogyott le a benzintartályból az elmúlt 100 kilométer alatt.
Így is tettem: nálam a fogyasztás 11 literre jött ki:
A fogyasztás egy 1.1-es Trabanthoz képest borzalmasan sok, és még az sem nyújt vigaszt, hogy 107 kilométert tettem meg igazából 100 helyett, mert a századik kilométernél még nem találtam benzinkutat. Tehát a hivatalos eredmény 107 kilométeren 11,25 liter benzin.
Borzalmas és lehangoló...
Az elkövetkezendő időkben tehát ki kell pucolnom a karburátort, valamint be kell állítanom a gyújtást és az automata szívatót is. Mivel az AC-pumpa alatt folyamatosan nedves és csillogó folyadékot látok, ezért gyanítható az is, hogy ez a szerkezet ereszt valahol. Lehetséges, hogy csupán az AC-pumpát kell felújítanom?
Frissítés:
Néhány nap múlva a régi AC-pumpát lecseréltem egy újra (lásd: AC-pumpa csere), de az ezt megelőző napon felújíttattam még a generátort is (lásd: Generátor felújítás). E munkálatokkal együtt a hidegindítás tökéletes lett, valamint a motor is pörgősebbé és biztosabbá vált.
Sajnos a századik kilométernél nem találtam benzinkutat, így 160 kilométer megtétele után tudtam a kocsit ismét teletankolni. Ha nem is a 100 kilométeres fogyasztást sikerült lemérnem, azért a végeredmény megnyugtató volt: mindössze 11,6 liter benzin került a tankba, vagyis a fogyasztás lényegesen esett. Ha ugyanis a fogyasztás nem javult volna és dupla annyit megyek, mint korábban (azaz 214 kilométert), akkor a benzinből 12,5 litert kellett volna beletöltenem a kocsiba. De mivel a fogyasztásom visszaállt a régi kerékvágásba, ezért a 11 liter már nem 107 kilométerre volt elegendő, hanem 160-ra.
Az AC-pumpa lecserélése előtt 35 kilométert mentem, míg a csere után 125-öt. Arányaiban tehát ebből áll össze a 11,5 literes fogyasztás.
A tankolás után ismét lenulláztam a kilométer számlálót, így a tényleges fogyasztás már teljes egészében az új AC-pumpa üzemelése mellett lesz lemérve.
Folyt.köv.!
Üdv! a karvi beállítását, kipucolását, és egyebeket közzétennéd itt? (Ha lehet képekkel :) ) Nagy segítség lenne, Nekem 5 L benzinnel 31 km-t ment... :(
VálaszTörlésNekem az AC-pumpa cseréjével megoldódtak a problémák, ezért a karburátort már szét sem szedem.
TörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésMenyit fogyaszt a trabant 1.1 ???
VálaszTörlés